top of page

OM KLUBBEN

#Fællesskab - Sport - Oplevelser  

Skanderborg Håndbold er med sine over 650 medlemmer og mere end 250 frivillige en af Danmarks største håndboldklubber.

 

Klubben, som blev grundlagt i 1982, består i dag af en stor ungdomsafdeling, der rummer alle årgange og niveauer, Skanderborg Håndbold Elite Akademi, SHEA, samt Skanderborgs LigaKvinder.

Læs mere om klubben og find klubinfo herunder!

MEDLEMSSKAB & KONTINGENT

Indmeldelse og Betaling

I Skanderborg Håndbold benytter vi Klubmodul til registrering af spillere

 

Klik her for at melde dig eller dit barn ind i Skanderborg Håndbold:

skanderborghaandbold.klub-modul.dk

For seniorhold, samt U9 – U19 ungdomshold vil der blive opkrævet kontingent 2 gange for hver sæson. For U5 – U8 vil der ske opkrævning 1 gang pr. sæson pr. 15. oktober med betalingsfrist 25. oktober.

 

Systemet vil fremadrettet også blive brugt til opkrævning i forbindelse med deltagelse i stævner.

Kontingentsatser 2022/23

Hold
Kontingent-Sats
Betaling
Trille/Trolle
770 kr
1 rate
U19 drenge
2035 kr.
2 rater
U19 piger
2035 kr.
2 rater
U5 drenge & piger
730 kr.
1 rate
U6 piger
990 kr.
1 rate
U7 piger
990 kr.
1 rate
U8 piger
990 kr.
1 rate
U9 piger
710 kr.
2 rater
U11 piger
850 kr.
2 rater
U13 piger
915 kr.
2 rater
U15 piger
980 kr.
2 rater
U17 piger
1045 kr.
2 rater
U17 piger, SHEA
1045 kr.
2 rater
U19 piger, SHEA
1120 kr.
2 rater
U6 drenge
99kr.
1 rate
U7 drenge
940 kr.
1 rate
U8 drenge
940 kr.
1 rate
U9 drenge
710 kr.
2 rater
U11 drenge
850 kr.
2 rater
U13 drenge
915 kr.
2 rater
U15 drenge
980 kr.
2 rater
U17 drenge
1045 kr.
2 rater
U17 drenge, SHEA
1045 kr..
2 rater
U19 drenge, SHEA
1120 kr.
2 rater
2 Division
1.750
2 rater
3 Division
1.650
2 rater
Jyllandsserie
1.550
2 rater
Serie 1,2,3,4
1.050
2 rater
Medlemsskab & Kontingent

KONTAKTPERSONER

Bestyrelse & Fælles Funktioner

Opgave
Rolle
Navn
Telefon
Email
Bestyrelse
Formand
Jens Christensen
40731655
jch@skanderborg-haandbold.dk
Bestyrelse
Næstformand
Heidi Olivarius
40134481
heidiolivarius@gmail.com
Bestyrelse
Økonomi-ansvarlig
Lotte Munch
40815580
lm@lmregnskab.dk
Bestyrelse
Repr. for Ungdom
Jesper Ingø
51418984
jesper.ingo@gmail.com
Bestyrelse
Repr. for Dame-elite
Peter Frederiksen
23600507
pf@4ap.dk
Medlemsregistrering
Spillercertifikater
Vagn Christensen
22960118
turnering@skanderborg-haandbold.dk
Turneringsansvarlig
Turneringsleder
Vagn Christensen
22960118
turnering@skanderborg-haandbold.dk
Medlemsregistrering
Kontingent
Peter Høiberg
53739240
peter.hoiberg@gmail.com
Økonomi
Bogholderi
Janni Nigaard Nielsen
22841180
bogholderi@skanderborghaandbold.dk
Fælleden
Koordinator
Louise Cramer
21647251
louise.cramer@skanderborg.dk

Alle Kontaktpersoner:

(Åbner i nyt vindue)

Kontaktpersoner

KLUB FRIVILLIG

#Bliv Frivillig i
Skanderborg Håndbold

#Klub Frivillig består af en masse dedikerede mennesker, som har forskellige opgaver i forbindelse med afvikling af håndboldkampe på Fælleden. Nogen har været med i 25 år – andre er helt nye ”på holdet”.

Det er selvfølgelig især til kvinde- og herreligakampene, der er brug for mange frivillige hænder og opgaverne er inddelt i grupper:

  • Dommerbord: Forestår afvikling af kampe med bl.a. tidtagning, opdatering af målscore og målscorere mv.

  • Entré: Sælger og/eller tjekker billetter ved indgang til Orangeriet.

  • Gulv: Sørger for reklamer på gulvet og andre steder i hallen – og fjerner dem igen efter kampen(e). Banen skal være klar mindst 1½ time før kampstart.

  • LED-bandits: Sætter de elektroniske reklamer op før herreliga-kampene, og har forskellige funktioner ifm. kampafviklingen: f.eks. portal ved indløb, musik og speak, styring af reklamer mm. på Kuben.

  • Merchandise: Sælger trøjer, kasketter, nøgleringe, halstørklæder osv. med klub-logo.

  • Salgsbod: Sælger div. drikkevarer og slik/chips. Gør boden klar (oftest dagen før kamp), og “pakker sammen” igen efter kamp.

  • Sikkerhed: ”De gule veste”, som laver relevante afspærringer, viser publikum til rette, “shiner” publikums-områder efter kampen(e) og træder til, hvis der opstår en uventet situation, f.eks. ved akut sygdom i hallen.

  • Video: Optager dagens kamp(e) til senere brug for bl.a. dommernes gennemgang af kampforløb.

  • VIP’en: Servicerer sponsorer og øvrige “Vip-gæster” + hjælper ved buffet i restauranten.

 

Der er ALTID brug for flere hænder!

Så kontakt gerne Inger, tlf.: 51 36 92 33 – mail: is@skbhaandbold.dk for at høre mere, hvis du har lyst til at blive en del af flokken.

Klub Frivillig
KlubNyheder

VEDTÆGTER

#Læs klubbens vedtægter her

#Love for Skanderborg Håndbold

§ 1.
Foreningens navn er Skanderborg Håndbold i Skanderborg Kommune


§2.
Det er foreningens formål fortrinsvis ved håndboldspil at fremme idrætsudøvelse i Skanderborg Kommune.
I forbindelse med foreningens tilladelse til at drive kontrakthåndbold, vedkender foreningens ledelse, spillere, trænere og andre ansatte sig, de for DHF til enhver tid gældende love og reglementer samt trufne beslutninger i den anledning.


§3.
Som medlem kan optages enhver, som vil indordne sig under foreningens love. Stemmeret har ethvert medlem over 14 år og valgbar er ethvert medlem, som er fyldt 18 år.
Bestyrelsen kan udelukke et medlem, når der findes påkrævet.


§4.
Bestyrelsen består af 6 personer/medlemmer, hvor de 3 er udpegede medlemmer.
1 fra Ungdom, 1 fra Dame Eliteudvalget og 1 fra SHEA
De øvrige 3 medlemmer vælges på generalforsamlingen.
Disse 3 medlemmer har følgende funktioner: Formand - Næstformand og den Økonomiansvarlige for hele klubben.


Generalforsamlingen starter med at vælge Formand og derefter Næstformand og Økonomiansvarlig.
Disse valg er for 2 år, dog således at Formanden og den Økonomiansvarlige i 2019 vælges for 2 år og Næstformanden for 1 år.


Generalforsamlingen/Bestyrelsen udpeger 1 repræsentant til SHEAS bestyrelse
På generalforsamlingen vælges i fornødent omfang op til 2 suppleanter. Disse vælges for 1 år. I tilfælde af stemmelighed i bestyrelsen er formandens stemme afgørende.


§5.
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af november måned, og skal bekendtgøres senest 14 dage før. Forslag fra medlemmerne skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.


Dagsorden til generalforsamlingen skal mindst indeholde følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Beretninger
3. Regnskab
4. Indkomne forslag.
5. Plan for den kommende sæson drøftes
6. Valg af bestyrelse og evt. suppleanter., herunder udpegning af repræsentant til SHEAs bestyrelse
7. Eventuelt.


Bestyrelsesvalg skal foregå skriftlig i de tilfælde, hvor der er opstillet flere kandidater end der skal vælges.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes når flertallet af bestyrelsen eller 2/3 af de stemmeberettigede medlemmer kræver det. Med samme indvarslingsfrist som ordinær generalforsamling.


§6.
Regnskabsåret går fra 1. juli til 30 juni
Kontingent fastsættes af bestyrelsen efter indstilling fra udvalgene.


§7.
Bestyrelsesmøde afholdes, når formanden eller 3 bestyrelsesmedlemmer ønsker det. Der skal til bestyrelsen udgå dagsorden fra formanden eller et af ham/hende udpeget bestyrelsesmedlem forud for alle møder.


§8.
Til lovændring kræves 2/3 af de stemmeberettigede deltagere i generalforsamlingen. Kun personlig fremmødte medlemmer har stemmeret.


§9:
Foreningens bestyrelse er solidarisk ansvarlig for foreningens midler.
Foreningens medlemmer, udvalgsmedlemmer og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for foreningens indgåede forpligtelser, for hvilke foreningen alene hæfter med sin formue.
Bestyrelsen kan meddele tegningsregler overfor ansvarsområder som: Foreningens kasse- og regnskabsfunktion – foreningens sponsorregnskab, moms og løn- funktion samt foreningens indgåelse af kontrakter.


§10.
I tilfælde af opløsning af foreningen skal dette besluttes på en generalforsamling og bekræftes på førstkommende ordinære generalforsamling. Herefter overgår foreningens aktiver til kommunen.


Vedtaget på ekstraordinær generalforsamling den 15. juni 2005 og med vedtægtsændringer i 2011, 2013, 2017, 2019 og 2023

Vedtægter
bottom of page